4 Nisan 2013 Perşembe

Webmaster forumu ve hosting firmaları hakkındaki fikirlerim

Webmaster forumu ve hosting firmaları hakkındaki fikirlerim


Merhaba arkadaşlar size bu yazımda webmaster forumu ve hosting firmaları hakkındaki fikirlerim‘i paylaşacağım.
Webmaster nedir ne değildir ilk önce bunu tartışalım.Webmaster web sitesini geliştiren ve onla uğraşan kişidir.Web İngilizcede bildiğimiz gibi “bilgisayar ağı“nı kastetmektedir.Master ise İngilizcede “uzman” anlamına gelmektedir.İkisini birleştirirsek Webmaster yani web ağı uzmanı oluyor.Webmasterler genellikle bir site üzerine uğraşan siteyle ilgilenen ve siteyi kalkındıran kişilere denmektedir ülkemizde.

Peki webmasterler bu sitelerini nasıl açarlar ?

İlk önce siteleri açmak için bir alan adı (domain‘de diyebiliriz) gereklidir.Domain ülkemizde yaygın olarak “com , net , org” şeklinde kullanılmaktadır.Websitelerin olmazsa olmazlarından biridir kendileri.
Birde hosting lazımdır webmasterlere.webhosting genellikle domain ile birlikte kullanılır.web hosting dosyalarınızı depolar ve ziyaretçilerinize sunar.Hosting ile webmasterler bir çok yazılımı (wordpress , vbulettin , mybb , joomla) kullanabilmektedir ki buda onlar işini baya bir kolaylaştırır.
Eğer bir alan adınız varsa hosting paketinizi nasıl seçebileceğinizi bilmiyorsanız hemen yardımınıza koşalım.Eğer hazır sistemlerden Wordress’i kullanıyorsanız ve aylık hitiniz pek fazla değilse size  500 MB Web Alanı ve 10 GB Aylık Trafik yeterlidir.Ha diyorsanız ki ben büyük dosyalarımı da hostingimde barındırmak istiyorum o zaman aylık trafiğiniz 15 GB ‘a çıkarılabilir.
Eğer bir forum kurmayı planlıyorsanız ve üye sayınızın fazla olacağını düşünüyorsanız 1500 MB Web Alanı ve 20 GB Aylık Trafik sizin için idealdir.Ha eğer forumum benim ulti olacak ve çok çok çok sayıda kullanıcı içerecek diyorsanız size 2000 MB Web Alanı ve 100 GB Aylık Trafik tavsiye edebilirim.

Herneyse gelelim şimdi  bu webmaster’ler kendilerini nasıl eğitirler?

Webmaster kendilerini eğitmek ve her zaman daha iyisini yapabilmek için genellikle webmaster forumularında takılırlar.Günlerinin büyük kısımlarını burada geçirirler.Kendi bölümleri ne ise ( web tasarım ,  script yazılımı , php  , seo vb.) forumun bu bölümünde konuları inceleyerek bilgilerine bilgi katarlar.
Makalemi okuduğunuz için teşekkürler.
Sürç-ü Lisan ettiysek affola. 
Emre Uzun

8 yorum:

  1. Güzel Makale Ama Tasarımcılar Resel Kullanırlar genelde Ama Bazı Firmalar İbnelik Yapıp Reseldeki Siteleri Çekiyorlar. Satıyorlar Hosting Firması Tasarım İşide Yapıyorsa uzak Durun Derim. Başarılar Emre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşünüz için teşekkür ederim Vedat Bey.

      Sil
  2. Her zaman ki gibi güzel bilgilendirici bir makale yazmışsınız :). Teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Emre, çok ta güzel yazmıssın okuya okuya heyacanlandım. :) Bende host aldım fakat bana yetermi bilmiyorum. :) Disk: 1Gb Trafik: 5.Gb baktım olmazsa yukseltiriz ne yapalım.

    Yazında emre kendini nasıl eğitir başlıgında biraz bana denk gelmedi :) Çünki ben forum sevmiyorum :D başka yerlerde dolasıyorum. Dİğer dusuncen ile aynı fikirdeyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Salih.Hostun yeni bir site için yeterli ; fakat sana tavsiyem zip ve rar olarak yükleyeceğin dosyaları upload sitelerine yüklemen.Dediğim gibi trafiğin yeni bir site için uygun fakat senin neler yapacağını ikimizde biliyoruz :).
      Blog hayatında başarılar dilerim kardeşim..

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın emre başarılar yarışmada siten googlede birinci şuan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim İsmail Bey.

      Sil